26 Temmuz 2013 Cuma

Aşkla Hazırladığım Tel Kadayıf Tatlısı

Nişandan sonra kendimi mutfağa attım yapamam ben demiyorum artık ne olursa yaparım özellikle nişanlımın sevdiği ne varsa severek yaparım diyorum 

İçine bol miktar sevgi kattım insanın sevdiği için birşeyleri öğrenmek istemesi çok güzel evlenmeden önce bu tür şeylere girişmek istemiştim bir yerden başladım 

Gelelim içine şekerden çok bol miktar aşk kattığım kadayıfımın tarifine

Malzemeler 

500 gr kadayıf
200 gr margarin
2 su bardağı ceviz içi

Şerbeti için
4 su bardağı su
2 su bardağı şeker
Birkaç damla limon suyu


Önce şerbetini yaptım suyu şekeri tencereye koyup orta ateşte kaynattım kaynamasına yakın limon suyumuda ekledim dakika olarak da söyleyeyim 15 20 dakika kaynattım kıvama gelince ateşten aldım soğumaya bıraktım

Şerbetimi ocağa koyduktan sonra kadayıfımı ince ince didikledim bir yandan margarin ve tereyağımı erittim her ikisini de kullanmayı tercih etttim
Kadayıfımı ve margarini mi birbirine yedirdim
Cevizlerimi dövdüm 
Tepsimi yağladım ve hazırım 
Hazırladığım kadayıfların yarısını tepsime aldım ve güzelce bastırarak tepsime döşedim üzerine bol miktarda cevizimi koydum vee en son olarak üzerine kalan tel kadayıfımı döşedim 

200 derece önceden ısıttığım fırına verdim ve üzeri kızarıncaya kadar fırınladım bizim fırın 25 dakikada yaptı 

Fırından kadayıfımı aldım 5 dakika soğumasını bekleyip önceden hazırladığım ılık olan şerbetimi yavaş yavaş kadayıfımın  üzerinde gezdirdim

Aşkla hazırladığım kadayıfım



Yine çektiğim bir fotoğrafla yazımı kapıyorum 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumsuz bırakmayın beni